12 November 2009

Rakyat DiHULUkan, KeUNTUNGan DiuTAMAKkan

Sudah lama saya tidak berbicara di dalam blog ini di atas faktor kesibukkan. Kali ini saya ingin berkongsi sedikit tentang bertapa kita rakyat Malaysia dianak tirikan oleh RAKYAT sendiri.


Sebagai contoh saya ingin tunjukkan kereta NAZIonal kita PROTONG menjual kereta mereka di Arab Saudi baru-baru ini menawarkan kepada mereka harga jauh lagi rendah berbanding apa yang mereka jual di Malaysia. Hampir 2x ganda lebih murah berbanding di Malaysia. Cuba kita lihat:

Protong Persona = SR 36100

Protong Gen2 = SR 33600

Protong Waja = SR 37950


1 Saudi Riyal = RM0.94

Maknanya Harga Protong Persona di Arab Saudi ialah RM33,934 manakala Protong Gen2 ialah RM32,256 dan Protong Waja RM35,673

Cuba kita lihat harga kereta Protong di Malaysia pula (SILA LAYARI WEB SITE PROTONG)

Nah, apa lagi yang mahu saya katakan. Selagi 'Parti itu' memerintah negara kita ini selagi itulah banyak lagi penyelewengan yang akan berlaku dan RAKYAT juga yang akan menjadi mangsa ketamakkan ahli 'Parti itu'...Perkara ini hanya sedikit daripada beribu lagi penyelewengan yang telah berlaku dan akan berlaku...Tidak kah kita sedar bahawa kita di tipu di negara sendiri akibat daripada ketamakkan 'Parti Itu' ketika memerintah..RAKYAT dibebani hutang akibat harga kereta yang terlalu mahal...betul kata mereka Rakyat diHULUkan, keUNTUNGan diuTAMAKkan..

No comments: